سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

گام های اولیه برای شروع فرآیند ترک سیگار

65 بازدید2 ماه پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
psychology.avije.org

psychology.avije.orgکاربر psychology.avije.org

psychology.avije.orgکانال psychology.avije.org

ترک سیگار

⭐هنگامی که به فکر ترک سیگار می افتید، اتفاقات خوبی در زندگی تان آغاز می شود. بلافاصله پس از ترک سیگار، می توانید بهبود های تقریبا فوری را در روند سلامت جسمی خود مشاهده کنید.

⭐زمانی که حمایت مناسبی از جانب اطرافیانتان یا مشاور ترک سیگار دریافت کنید و گزینه های زیادی هم به شما برای محقق سازی این اقدام پیشنهاد شود، طبق روانشناسی ترک سیگار آغاز این فرآیند بسیار آسان تر اتفاق می افتد.

⬅️ اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که تصمیم گرفته اید برای همیشه سیگار کشیدن را ترک کنید، ابزارها و نکات ارائه شده در این مطلب را دنبال کنید.

قطعا این موارد می توانند به شما در کسب توانایی های لازم جهت ترک سیگار کمک کنند. پیش از هر چیز بهتر است به خودتان بابت تصمیمی که گرفته اید، تبریک بگویید.

⬅️ خواندن این مقاله مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه می تواند به عنوان اولین گام، اقدام بسیار بزرگی در راستای دور شدن از دخانیات برای شما باشد.

سیگاری ها اغلب سیگار کشیدن را به خاطر دوستان و یا خانواده خود شروع می کنند. اما آنها به این اقدام ادامه می دهند زیرا به نیکوتین ((یکی از مواد شیمیایی موجود درسیگار و تنباکو)) معتاد می شوند.

12 راهکار موثر در ترک سیگار

❇️ نیکوتین هم در بدن شما مانند یک محرک رفتار می کند و هم می تواند موجب افسردگی تان شود. این به معنای آن است که در ابتدا ضربان قلب شما را افزایش داده و باعث می شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید.

❇️ سیگار کشیدن موجب افسردگی تان شده و در نهایت احساس خستگی را در وجود شما ایجاد می کند. افسردگی و خستگی ناشی از کشیدن سیگار باعث می شود که افراد دوباره هوس سیگار کشیدن کنند.

❇️ برخی از کارشناسان معتقدند که نیکوتین موجود در تنباکو به اندازه کوکائین و هروئین اعتیاد آور بوده و برای بدن شما مضر است. با این حال هرگز ناامید نباشید.

❇️ میلیون ها نفر در این کره خاکی زندگی می کنند که توانسته اند به رغم تمامی وابستگی های خود به سیگار و نیکوتین، آن را برای همیشه ترک کنند و قطعا در این راه سختی های زیادی را تحمل کرده اند با این حال توانسته اند در نهایت موفق شوند.

❇️ بهتر است شما عزیزان نکات ارائه شده در این مقاله را جهت ترک سیگار مورد توجه قرار دهید.

اگر تا به حال به خودکشی فکر کرده اید و علاقه به دانستن راه های پیشگیری از خودکشی دارید مقاله رو به رو را بخوانید: پیشگیری از خودکشی

گام های اولیه برای شروع فرآیند ترک سیگار :

هدف خود را بنویسید:

تجربه ثابت کرده است که افرادی که اغلب می خواهند تغییری بزرگ را در زندگی خود ایجاد کنند، هر زمان که هدف خود را به صورت مکتوب بیان کنند در پیشبرد و تحقق آن هدف موفق تر هستند.

☑ بهتر است صادقانه هدف خود و دلیلی را که برای ترک سیگار انتخاب کرده اید، روی کاغذ یادداشت کنید.

☑ در این روش باید تمام دلایلی را که به خاطرشان می خواهید سیگار را ترک کنید بنویسید.

☑ این موارد می توانند شامل پس انداز پول بیشتر و یا بالا بردن استقامت بدنتان برای انجام ورزشی باشد که انجام می دهید.

☑ سپس لیست تهیه شده از اهداف خود را در جایی که اکثر موارد مقابل چشمتان باشد، قرار دهید و سعی کنید همانطور که به آن دلایل و اهداف فکر می کنید، مدام دلایل جدیدتری را هم به لیستتان اضافه کنید.

دریافت پشتیبانی:

زمانی که دوستان و خانواده شما همراهتان هستند و کمک می کنند تا عادت سیگار کشیدن را کنار بگذارید، احتمال موفقیت شما در روند ترک سیگار بسیار بیشتر می شود.

☑ اگر نمی خواهید به خانواده تان بگویید که سیگار می کشید، از دوستان مورد اعتماد خود بخواهید تا شما را در اقدام جهت ترک سیگار کمک کنند.

☑ از سوی دیگر بهتر است که به فرد بزرگسال و یا یک مشاوردر این زمینه اعتماد کرده و به تمام حرف ها و پیشنهاداتش جهت ترک سیگار گوش کنید.

☑ حتی اگر پیدا کردن افرادی که از شما حمایت می کنند، سخت است(به عنوان مثال دوستان صمیمی تان هم اهل سیگار بوده و علاقه ای هم به ترک آن ندارند) بهترین گزینه برای شما مراجعه به یک گروه پشتیبانی مشاوره آنلاین یا حضوری است.

زمانی را برای خود تعیین کنید:

☑ بهتر است تاریخ ترک سیگار خود را به عنوان روزی که قرار است، دیگر در زندگی تان سیگاری نکشید را تعیین کنید.

☑ این روز را در تقویم خود مشخص کرده و به دوستان و خانواده تان (اگر موضوع را می دانند) بگویید که قرار است در آن روز سیگار را ترک کنید.

☑ این روز را به عنوان یک روز بسیار مهم برای خودتان به عنوان فردی که قبلا سیگار می کشیده و فردی که اکنون بهبود پیدا کرده و تمایلی برای استعمال دخانیات ندارد، مشخص کنید.

☑ خود را انسان جدیدی ببینید که توانسته با اراده ای که دارد از یکی از لذت بخش ترین و البته مضرترین و اعتیاد آورترین اقدامات در زندگی خود عبور کند.

سیگار های خود را دور بریزید:

☑ همین امروز تمام بسته های سیگار خود را دور بریزید.

☑ شما نمی توانید زمانی که اطرافتان پر از سیگار است تصمیم به ترک آن بگیرید چرا که حتما پس از مدتی وسوسه شده و شروع به کشیدن مجدد سیگار می کنید.

☑ بنابر این بهتر است از همین ابتدا خود را از شر تمام چیزهایی که حس تمایلتان به سیگار کشیدن را در شما زنده می کنند ،نجات دهید.

زیر سیگاری ها، فندک و حتی بسته های سیگاری که برای مواقع اضطراری در جاهای مختلف خانه پنهان کرده اید، دور بریزید و تصمیم بگیرید دیگر به سراغ آنها نروید.

مرکز مشاوره آویژه

https://psychology.avije.org/psychological-counseling/quit-smoking/

با مشاوره روانشناسی آویژه همراه باشید

https://psychology.avije.org/

#ترک_سیگار #مشاوره_روانشناسی_آویژه #مشاوره_زناشویی #مشاوره_کودک #مشاوره_خانواده #افسردگی #وسواس #تربیت_کودک #مشاوره_نوجوان #مشاوره_ازدواج #رابطه_عاطفی

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش