سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور
انتخابات1403

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

فواید گریه کردن چیست؟

19 بازدید2 روز پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
psychology.avije.org

psychology.avije.orgکاربر psychology.avije.org

psychology.avije.orgکانال psychology.avije.org

گریه کردن چه تاثیری بر بدن ما دارد؟

گریه چیست و چه تاثیری بر بدن ما دارد؟

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که تحت تاثیر شرایط مختلف شروع به اشک ریختن و گریه و زاری کردن می کنید، حتما مقاله زیر را تا انتها بخوانید.

💢 شاید این جمله را بارها از زبان اطرافیانتان شنیده باشید که به شما توصیه می‌کنند، در مواقع سخت زندگی گریه کردن را فراموش نکنید. به اعتقاد این گروه از افراد گریه کردن های شما در موقعیت های سخت موجب می شود احساس سبکی کرده و در این شرایط حال و احوالتان کمی بهتر شود.

💢 قطعا نباید همیشه از گریه کردنتان انتظار معجزه ای بزرگ برای بهبود پیدا کردن حال خرابتان داشته باشید. گاهی حتی این اقدام شما می تواند به ضررتان تمام شود و شرایط را برای حفظ سلامتی تان دشوار سازد.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه نکات بسیار خوبی را در زمینه گریه کردن مطرح کرده اند که شاید تابه حال حتی به گوشتان هم نخورده باشد و فکرش را هم نمی کردید اشک ریختن های ساده شما چنین تاثیرات پیچیده ای بر فعالیت اندام های داخلی و اعضای مختلف بدنتان داشته باشد. متن زیر را با دقت مطالعه کنید تا با این حقایق جالب و باورنکردنی بیشتر آشنا شوید:

گریه کردن چیست؟

فرقی نمی کند که تحت تاثیر چه عاملی شروع به گریه کردن می کنید. هر چه که باشد، گریه کردن هایتان می تواند موجب توجه بیشتر افراد و اطرافیانتان نسبت به شما شود.

⚠️ در واقع اشک های شما موجب می شود که دیگران نسبت به شما احساس همدلی و دلسوزی کرده و اقدام بیشتری برای خوشحال کردنتان و برطرف کردن غم و اندوهی که در دل خود دارید انجام دهند.

⚠️ در اصل می توان گریه کردن را نوعی واکنش احساسی بدن به موقعیت های مختلفی دانست که فرد در آنها قرار می گیرد و دوست دارد کمی بیشتر از حد معمولی احساساتش نسبت به آن موقعیت ها را ابراز کند.

چه زمانی گریه می کنیم؟

به طور کلی گریه شما می تواند تحت تاثیر یکی از این چهار مولفه ایجاد شود.

💟 غمگینی بیش از حد برای موضوعی خاص

💟 اشتیاق بیش از حد در زمینه یک موضوع

💟 عشقتان نسبت به یک نفر و یا یک چیز

💟 عصبانیت بیش از حدتان که سعی می کنید با گریه به نوعی آن را سرکوب کنید.

جالب است بدانید که بسیاری از کارشناسان معتقد هستند ما تنها موجوداتی در روی کره زمین هستم که تحت تاثیر دلایل احساسی متفاوت شروع به گریه کردن می کنیم.

پدران و مادرانی که فرزند از دست داده اید این مقاله برای شماست! غم از دست دادن فرزند

تاثیر گریه کردن بر بدن

گریه کردن ما می تواند به دلایل مختلفی انجام شود. گاهی حتی پوست گرفتن یک پیاز تند هم می تواند موجب گریه کردنتان شود. گاهی هم گریه شما تحت تاثیر گرد و غباری است که ناگهانی وارد چشمتان شده است و با آن کاری کرده که اشک چشم هایتان بند نمی آید.

❗️ با این حال باید این موضوع را بدانید که بدن شما به قدری هوشمند است که تاثیری که گریه کردن های شما بر اساس یک موقعیت خوشحال کننده بر بدن شما دارد با زمانی که عامل اصلی گریه شما موضوعی غم انگیز است کاملا فرق می کند.

❗️ از این رو بهتر است بدانید که همه اشک هایی که در موقعیت های مختلف زندگی تان از چشمان شما سرازیر می شوند، از نظر بیولوژیکی تاثیرات یکسانی در بدن شما ایجاد نمی کنند.

😭 توجه به این موضوع جالب است که گریه کردن شما به واسطه مهم ترین عضو بدن یعنی چشمتان که برای همه افراد قابل محسوس است، انجام می گیرد و این موضوع نشان دهنده این است که بدن می خواهد با اشک ریختن و گریه کردن نیازش به احساس کمک و همدردی را در آن لحظه نشان دهد.

😭 به همین خاطر است که گاهی اوقات، حتی زمانی که در اوج ناراحتی هستید و دلتان می خواهد به اندازه یک دریا اشک بریزید، توجه یک فرد خاص به شما می تواند به راحتی گریه هایتان را متوقف کند.

برخی از مهم ترین تاثیراتی که گریه کردن شما بر بدنتان دارد، شامل موارد زیر می شود:



بر میزان و سطح استرس شما تاثیر می گذارد:

گریه ای که از سر ناراحتی و غصه ای باشد که ذهن شما را به خود درگیر کرده و موجب اندوهگین شدنتان شده است، قطعا می تواند میزان احساس استرس موجود در بدن شما را دستکاری کرده و شدت بخشد.

😭 اشک های شما حاوی مقدار زیادی از هورمون های مختلف است. یکی از مهم ترین این هورمون ها، آدرنوکورتیکوتروپین است که هورمون استرس را در بدن شما آزاد می کند.

😭 این هورمون درست زمانی که مشکل خاصی داشته و از موضوعی ناراحت باشید، در ذهنتان آزاد شده و بدنتان را تحت تاثیر قرار می دهد. در حقیقت تحت تاثیر این هورمون بدن شما برای کنترل استرس هایی که دارید، وارد عمل می شود. گریه کردن شما هم می تواند جز مواردی باشد که به آزاد سازی این هورمون کمک می کند.

مرکز مشاوره خانواده آویژه

https://psychology.avije.org/psychological-counseling/what-is-the-effect-of-crying/

با مشاوران روانشناسی آویژه همراه باشید

https://psychology.avije.org/

#گریه #مشاوره_کودک #مشاوره_خانواده #مشاوره_روانشناسی_آویژه #افسردگی #وسواس #تربیت_کودک #مشاوره_نوجوان #مشاوره_ازدواج #رابطه_عاطفی #گریه_کردن #فواید_گریه کردن #مضرات_گریه کردن

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش