سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

امریه سربازی و معایب آن

14 بازدید3 روز پيش
  • می پسندم
  • اشتراک گذاری
  • افزودن به لیست پخش
  • دانلود
  • گزارش تخلف
  • نشان گذاری
psychology.avije.org

psychology.avije.orgکاربر psychology.avije.org

Avije.orgکانال Avije.org

امریه سربازی چیست؟

امریه سربازی چیست و چه مزایایی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، به انجام خدمت سربازی در سازمان های دولتی و مراکز غیرنظامی، امریه سربازی می‌گویند.

⭐ آن دسته از مشمولانی که درجات بالای علمی دارند و موفق به اخذ مدارک تحصیلی دانشگاهی شده اند، از شرایط امریه سربازی برخوردار خواهند شد.

⭐ در واقع خدمت سربازی مشمولانی که به صورت امریه انجام وظیفه می کنند به گونه ای دیگر بوده که تابع قوانین و مقرراتی است که از سوی سازمان نظام وظیفه تعیین می شود.

⭐ جذب امریه سربازی به این صورت است که سازمان ها بر اساس نیاز خود اطلاعیه نیروی سرباز امریه را منتشر می کنند و مشمولان دارای شرایط می توانند درخواست امریه خود را ثبت نمایند.

⭐مشمولان با ورود به یکی از دستگاه های اجرایی و نهاد های غیر نظامی با توجه به تخصص و رشته تحصیلی خود به کار گمارده می شوند و موظف هستند طبق مقررات در آن سازمان انجام وظیفه نمایند.

⭐ پوشش مشمولان در امریه سربازی با لباس نظامی نبوده و ساعت ورود و خروج سربازان همانند دیگر کارمندان آن سازمان در نظر گرفته می شود که سرباز امریه موظف به رعایت آنها می باشند.

متقاضی گذراندن سربازی به این شکل بسیار زیاد است، چرا که امکان استخدام افراد پس از طی دوره سربازی وجود دارد و همچنین فرد تنها نیمی از روز را در محل خدمت خود حاضر می‌شود. متأسفانه افراد بسیاری با وجود داشتن شرایط لازم، به دلیل عدم آگاهی از آن استفاده نمی‌کنند.



لازم به ذکر است که مشمولان می بایست در تاریخی که ارگان ها برای درخواست نیروی امریه تعیین نموده اند، اقدامات لازم را برای ثبت نام امریه و ارائه مدارک خود انجام دهند.

سربازان بسیاری متقاضی در خواست امریه می باشند و همین امر باعث شده است تا در جذب نیروی سرباز امریه، محدودیت هایی وضع شود و افرادی که به موقع ثبت نام نموده در اولویت قرار بگیرند.

اطلاع از شرایط امریه سربازی به مشمولان کمک می کند تا ابتدا مطلع شوند که آیا می توانند جزء سربازان امریه به شمار روند. در مرحله بعد به آنها کمک می کند تا در زمان مناسب برای دریافت امریه اقدام نمایند.

شرایط کلی امریه سربازی شامل چه مواردی می شود ؟

تعداد بالای افراد مشمول به خدمت و نیاز تمامی ارگان های نظامی و غیر نظامی به سرباز باعث شده است تا سازمان نظام وظیفه شرایط عمومی را برای جذب نیروی امریه اتخاذ نماید.

از شروط پایه برای دریافت امریه سربازی عدم غیبت سربازی و دارا بودن حداقل مدرک لیسانس می باشد، اما همانطور که می دانید مشمولانی می توانند سرباز امریه شوند که شروط دیگر نیز برای آنها صدق کند.



از مهمترین موارد ذکر شده به عنوان شرایط عمومی که شانس شما را برای دریافت سهمیه نیروهای امریه افزایش می دهد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:



مشمولانی که فرزند یا برادر شهید بوده و جزء خانواده ایثارگران به شمار می روند.

افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی

خانواده هایی که زیر نظر نهاد بهزیستی هستند

مشمولان متاهل و دارای فرزند

برخورداری از وضعیت معاف از رزم

سابقه عضویت در بسیج فعال و سپری نمودن دوره های تعیین شده

به عنوان سرباز نخبه شناخته شده وجزء استعداد های برتر باشند.

مشمولانی که حافظ قرآن بوده و یکی از قاریان برتر کشور می باشند.

⛔ نکته‌ی مهم:



مشمولان متقاضی امریه شدن در دستگاه‌های دولتی، باید حداقل ۳ ماه قبل از پایان مهلت مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ برای ارسال درخواست به منظور

اعزام به خدمت

زیر پرچم، درخواست خود را ارسال کنند. سپس با در دست داشتن برگ اعزام به خدمت به سازمان ارائه دهنده‌ی امریه مراجعه کنند یا از طریق وبسایت آن سازمان، درخواست دهند.

مرکز مشاوره آویژه

https://avije.org/%D8%A7%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

با مشاوران آویژه همراه باشید

https://avije.org/

#امریه_سربازی #مشاوره_آویژه #مشاوره_سربازی #معافیت_کفالت #کفالت_پدر #کفالت_مادر #مشاوره_نظام_وظیفه #معافیت_سربازی #خدمت_سربازی #مشاوره_تلفنی

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش