سرویس اشتراک ویدیو ام پی فور

برای افزودن به لیست علاقه مندی باید وارد حساب کاربری شوید.

ورود به حساب کاربری

بستن

بله خیر

ام پی فور را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

پخش بعد از 8

کوفته تبریزی اصل تبریز آسان بدون وا رفتن

95 بازدید1 سال پيش
master.chef

master.chefکاربر master.chef

سرآشپزکانال سرآشپز

موادی که نیاز داری:
صد گرم گوشت چرخ کرده
چهار قاشق غذاخوری یا صد گرم لپه پخته
شش قاشق غذاخوری یا صد گرم برنج پخته
یک عدد تخم مرغ
نمک
زردچوبه
پودر پاپریکا
فلفل سیاه
پودر دارچین
سبزی معطر خشک یا تازه : ترخون - مرزه - شوید - گشنیز و ...
یک عدد پیاز متوسط
روغن به مقدار لازم
دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

طرز تهیه:📝
اول از همه گوشت چرخ کرده هایی که تازه هستن و یخ زده نیستن رو داخل یه ظرف بریز و بعد بهش لپه و برنج هایی که از قبل پختی و تخم مرغی که به دمای محیط رسیده رو بهش اضافه کن. برای ادویه هم زردچوبه و پودر پاپریکا و فلفل سیاه و پودر دارچین رو بشه اضافه کن. اگه دوست داری میتونی ادویه هات رو تغییر بدی
در آخر هم دو قاشق غذاخوری سبزی معطر که شامل ترخون و مرزه و شوید و گشنیز هست رو بهش اضافه کن. بهتره که سبزیت تازه باشه اما من از سبزی خشک استفاده کردم. همه مواد رو به خوبی ورز بده و با هم مخلوطشون کن. . با دست بهتر از قاشق مخلوط میشه و حواست باشه که باید حسابی ورزش بدی تا موادت به هم بچسبه و کوفتت وا نره.
ظرفت رو به مدت یک ربع داخل یخچال قرار بده. بعد هم موادت رو به دو قسمت تقسیم کن. اگه میخوای کوفته های بیشتری درست کنی، یا اندازه موادت رو دو برابر بریز و یا اندازه کوفته هات رو کوچکتر بگیر تا کوفته های بیشتری از توش دربیاد.
با دستت کوفته هات رو گرد کن و دوباره همونجور که تو دستت هست ورزش بده. وسط کوفته هات میتونی وسطش تخم بلدرچین، کشمش، مویز، آلو یا هرچیزی که دوست داری بذاری. دوباره کوفته هات رو به مدت ده دقیقه داخل یخچال بذر تا سفت بشن و وا نرن.
یه دونه پیاز سایز متوسط رو خورد کن و داخل یه قابلمه با یکم روغن تفت بده. بعد از یکی دو دقیقه یکم زردچوبه و پاپریکا و فلفل سیاه و دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی رو بهش اضافه کن و با قاشق همش بزن تا موادت باهم ترکیب بشن و صقبر کن تا سرخ بشن.
بعد از حدود پنج دقیقه دو لیوان آب بهش اضافه کن و صبر کن تا به جوش بیاد. کوفته هات رو داخل قابلمه قرار بده و درب قابلمه رو نصفه بذار. اگه دربش رو کامل بذاری کوفتت وا میره.
بعد از حدود نیم ساعات که کوفته هات تقریبا پختن، کوفته هارو از داخل قابلمه برشون گردون تا اون طرفشون هم داخل آب قرار بگیره و روی هر کوفته یکم دارچین بریز که اختیاریه. از آب کوفته ها با قاشق روی سر کوفته ها بریز تا آب به خوردشون بره و کوفتت خوشمزه تر بشه.
دوباره درب قابلمه رو ببیند و بعد از حدود چهل و پتج دقیقه که روی شعله کم گاز موند کوفتت آماده میشه. به همین راحتی کوفته تبریزیای خوشمزت آماده شده. امیدوارم که خوشت بیاد

نمایش بیشتر
0 دیدگاه
0 دیدگاه ثبت نظرات بیش از حد مجاز است، چند دقیقه بعد ثبت کنید.
تصویر پیش فرض کاربر

اشتراک گذاری

  • کد ویدیو
  • واتس اپ
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • توییتر
  • لینکدین

کد ویدیو

copy

گزارش تخلف

متن گزارش:

ثبت

تکرار پخش